"Hooandja" blog

Detsembri kokkuvõte

Aeg lendab ruttu ja varsti on juba veebruar käes, aga meil veel eelmise aasta detsembri kokkuvõte tegemata. Shame, shame! Parandame kohe selle vea.

Detsember oli hea kuu! Paljud autorid plaanisid oma kampaania just aasta lõppu ja nii sai aasta viimasel kuul rahastatud lausa 28 suurepärast kampaaniat. Ka toetajad olid lahked ja kokku koguti 122 282 eurot. See on kusjuures kaks korda rohkem kui novembris!

Teemade järgi olid traditsiooniliselt enim populaarsed Trükis (10 kampaaniat) ja Muusika (9 kampaaniat). Muud kampaaniad jaotusid nii: Film & Foto 2, Keskkond 2, Söök ja jook 1, Sport 1, Mäng  1, Kodanikualgatus 1 ja Haridus 1 kampaania.

Jõulukuu täielik liider oli „Jaak Johansoni "Ööö-, päeva- ja lauluraamatu" väljaandmine“. Kui me ütleme täielik liider, siis see pole lihtsalt sõnakõlks. Kampaania suutis koguda suurima summa - lausa 15 845 eurot, sellel oli suurim arv toetajaid – 448 inimest ning see oli kampaania, mis ületas enim oma seatud eesmärki – kogutud summa oli 317% esialgsest eesmärgist. Selle kampaania fenomenaalne populaarsus tuleneb eelkõige sellest, kui andekas Jaak Johanson oli ning kui palju austajaid sellel inimesel jätkuvalt on.

Äramärkimist väärivad kindlasti kaks fotoraamatut – Kaupo Kikase raamatut „Sisekosmos“ toetas 151 inimest ning koguti 9875 eurot ning looduspiltnike ühenduse 12 kuud raamatut „12 kuud – 12 aastat“ toetas 161 inimest ning koguti 7675 eurot. Need kampaaniad näitavad ilmekalt, et kuuldused raamatute surmast on ennatlikud ning fotoraamat pole mingi nišitoode. Vastupidi – professionaalselt ja kirega tehtud fotoraamat võib olla vägagi populaarne. Samas on Hooandja täpselt sobiv platvorm oma fännide mobiliseerimiseks ja seda kinnitas ka MTÜ 12 Kuud eestvedaja Ragnar Soa, kes ütles, et ilma Hooandja olemasoluta poleks nad ilmselt oma fotoraamatuni niipea jõudnud.

Väga palju toetajaid (296 inimest) oli ka Ilma Poe Tartu filiaali avamise kampaanial. 7268 eurot kogunes üsna kiiresti ning see näitab, et kui sinu ettevõtmisel on juba palju tuliseid fänne ning ajad asja, mis kõnetab paljusid inimesi, siis sinu uute algatuste käivitamine on palju kergem.