Lennusadama Gerni allveelaeva ehitamineKasutaja  Lennusadam projekt kategoorias Disain

Mängi videot

Ottomar Gern: See on ikka iga mehe elus väga suur hetk, kui sünnib tema esimene ... allveelaev.

Jules Verne: Ära üldse räägigi! See teeb poisikesest mehe.

Gern: Tõelise mehe. Ja tütarlapsest naise.

Verne: Ma mõtlen vahel, et kui tühi võib olla inimese elu, kui ta ei ole oma elu jooksul ühtegi allveelaeva välja mõelnud.

Gern: Ma mõtlen sellele kogu aeg. Õudne hakkab.

Verne: Äkki peaks neile seda ütlema?

Jules Verne'i ja Ottomar Gerni dialoog Lennusadama kevadhooaja näitusel "Allveefantaasiad: Jules Verne'i ja Ottomar Gerni unistused".

Ehitame koos allveelaeva!

Kas teadsite, et juba rohkem kui poolteist sajandit tagasi, 1854. aastal, ehitati Tallinna  kesklinnas, üsna reisisadama lähedal Eesti teadaolevalt kõige esimene allveelaev? Tallinnas  tegutses sel ajal sõjaväeinsener Ottomar Gern, kelle jooniste ja juhatuse põhjal too puust  allveelaev valmis meisterdati ja sealsamas ka edukalt vette lasti.

60 aastat hiljem, vahemikus 1914 – 1917 toodeti Eestis Noblessneri laevatehases aga kokku lausa üheksa allveelaeva. Rääkimata juba 1936. aastal valminud „Kalevist“ ja „Lembitust“, mis Eesti Vabariigi tellimusel Inglismaal valmistati.

Lennusadamal on juba ammu olnud unistus taas üle saja aasta Eestis üks allveelaev ehitada. Me tahaksime Ottomar Gerni allveelaeva selle originaalsuuruses jälle teie kõigi abiga valmis meisterdada ning Lennusadama 1. sünnipäeval, 11. mail pidulikult vette lasta. Ja sügisel tuua ta angaaride kuplite alla Lembitule seltsiks, et igaüks saaks uuest allveelaevast rõõmu tunda ja teda lähemalt uurida. Gerni allveelaev oleks justkui Lembitu vanaisa ja esimene püsieksponaat, mis Lennusadamasse pärast avamist lisandub.

Tõsi, Gerni kunagise allveelaeva joonised olid tükk aega kadunud ning tundus, et selle taasehitamine polegi võimalik. Aga need joonised leiti Moskva sõjaväearhiivist siiski üles!

Me usume unistuste täitumisse. 1930ndatel unistati Eestis moodsatest allveelaevadest ning Allveelaevade Sihtkapitali kaudu osales kogu rahvas allveelaevade Lembit ja Kalev ostus. Seejärel unistasime, et ühel ilusal päeval toome Lembitu veest välja, teeme korda ning tal on uhke kodu, kus oma vanaduspõlve veeta. Täna on meil Lennusadama angaarid ja nende keskel väärikas vanake Lembit, kes päevast päeva tuhandeid inimesi tervitab. See sai teoks, sest väga paljud inimesed panid õla alla ja aitasid unistuse täitumisele kaasa.

Meil on ka oma praeguse allveelaeva-unistusega tõsi taga ning ühe osava laevameistri abil me seda tasapisi juba ehitamegi. Siit ka üleskutse: ehk tulete meile appi ja annate veidi hoogu juurde? Nagu kunagi kogus Eesti rahvas Allveelaevastiku Sihtkapitali kaudu vanametalli, et ehitada Eestile allveelaev, palume meiegi nüüd teie abi, et Eesti kõige esimene allveelaev taas valmis saaks. Ja et igaüks sellest ehitusest osa võiks saada, loome Lennusadama kodulehe juurde  Gerni allveelaeva erilehe, et kõigil oleks võimalik ehituse käigul silma peal hoida.

Oleks ju uhke, kui Eestis taas üle saja aasta veel üks allveelaev ehitataks?

Head sõbrad! Võtame koos hoo üles, nii ikka paarkümmend sõlme tunnis ning ehitame ühiste jõududega meile kõigile allveelaeva!

Gerni allveelaev animeerituna: https://vimeo.com/63718250

Video sellest, mismoodi Eestis enne II Maailmasõda allveelaevade ehitamiseks raha koguti:http://vimeo.com/63673668

Just selline nägi välja Eestis kõige esimesena ehitatud allveelaev, mille täismõõdus koopia ehitamisest me unistame!

Ottomar Gerni allveelaeva külgvaade ja läbilõige.

Gerni allveelaeva originaaljoonised

Piltide autor on Roman Matkiewicz Eesti Meremuuseumist.

 

 

 

 

  • 51 hooandjat
  • 3455€kogutud 3000€ eesmärgist

Edukas projekt

See projekt kogus toetuse 11.May.2013

Sarnased projektid

Aita Mulgi Meistrid Euroopa turule

  • 1%kogutud
  • 18€toetatud
  • 37 päeva veel