Lõbus ja hariv lauamäng "Häkkerite lahing"Kasutaja  Diana Poudel projekt kategoorias Tehnoloogia

Internetis käib lõputu lahing heade ja halbade häkkerite vahel. Mõlemad käivad mööda internetti ringi, otsivad nõrkusi süsteemides ja testivad kasutajate teadmisi, kuid nende eesmärk on väga erinev. Valge kaabuga head häkkerid soovivad muuta internetti turvalisemaks kohaks, kus kõigil oleks tore ja julge olla ning selleks aitavad nad parandada turvaauke ja vajadusel koolitavad ka kasutajaid. Musta kaabuga pahade häkkerite eesmärgiks on isiklik kasu ning nad ei hooli sellest, et nende tegevus tavalistele kasutajatele kahju põhjustab.
 


 

Nüüd on ka sinul, armas mängija, võimalus selles lahingus osaleda. Häid häkkereid on alati juurde vaja ning sinu abi on vaja, et kurjade häkkerite jõud ei saavutaks ülekaalu.
 

Mäng sisaldab:

12 värvitavat tegelaskaarti + kolm tühja tegelaskaarti, kuhu võib ise mõne tegelase joonistada.
 


 

150 kaitsekaarti küsimustega, mis on jaotatud viieks tasemeks küsimuste raskuse järgi.
 


 

Kaartide tagaküljelt leiab ka veidi täiendavat infot, mis aitab vajadusel teemat selgitada.
 


 

Kurja häkkeri jaoks on mängus ka kaks täringut ja hulk pahavaražetoone, millega häkker püüab kasutajaid nakatada.
 

Mängu prototüüp versioon 3.0
 

Kõige olulisemaks tööriistaks iga häkkeri jaoks on tema teadmised. Mida paremini häkker teab, kuidas internet töötab ning millised ohud ja võimalused seal on, seda osavam ta on.
 

Mis on mängu eesmärk?

Mängu eesmärk on kaitsta oma kasutajaid kurjade häkkerite eest. Et mängija saaks seda edukalt teha, peavad tal olema vajalikud teadmised arvutite ja interneti kohta. Ei tasu muretseda, kui neid teadmisi esimesel mängul napib - iga kaardi taga on selgitavad tekstid ja mängu käigus saab uusi teadmisi juurde õppida.
 

Mängu testimine Laagri Roboringis
 

Lisaks on testimised näidanud, et "Häkkerite lahing" on suurepärane vahend põnevate vestluste algatamiseks. Kui lapsevanem ei tea, kuidas lapsega tema kogemustest ja tegemistest internetis rääkida, siis mängu abil jagub juttu kohe pikemaks ajaks.
 

Kes mängu tegid?

Mängu sisulise poole on loonud Diana Poudel, raamatu "Turvaline internet. Digimaailma teejuht" autor. Diana on külalisõpetajana teinud turvalise interneti tunde enam kui paarile tuhandele Eesti kooliõpilasele ja lapsevanemale.

Mängu pildid ja kujundus on tehtud Marja-Liisa Platsi poolt, kes on mitmeid tunnustusi pälvinud lasteraamatute illustraator ja kunstnik.
 


 

Vaata ka raamatu "Turvaline internet. Digimaailma teejuht" kodulehte ja FB lehte.

Marja-Liisa tegemistega saad tutvuda tema FB lehel.
 

NB! Mäng valmib hiljemalt augusti alguseks, kuid kui õnnestub varem mäng trükikojast kätte saada, siis lähevad ka pakid hooandjatele varem teele. Külalistundide ajad lepin kokku personaalselt ja need viin läbi sügisel. Mänguõhtu võib toimuda ka suvisel ajal, kuid mitte enne, kui mängud trükikojast käes.

Kui Sul tekib seoses projektiga täiendavaid küsimusi, siis saada kiri aadressile diana.poudel@gmail.com.

Lõpetuseks ka mõned värvitud ja joonistatud pildid, mida lapsed mängu testimiste käigus teinud on ...
 

Laste joonistatud tegelased:
 


 

Tallinna Endla lasteaia 4-5 aastaste mudilaste värvitud pildid:
 


 

Ja minu mängukomplekt, mida testimistel kasutan. Siin kõik kaardid erinevate laste poolt värvitud:
 

  • 50 hooandjat
  • 1302€kogutud 6000€ eesmärgist
  • 31 päeva
    Projekti toetatakse 19. mai ainult juhul, kui ta kogub terve eesmärgiks seatud summa.
Anna projektile hoogu!