Müüdud! Eesti reklaami rääkimata lood 1989-2019.User's  Merikurat MTÜ project in the category Print

Kellele see raamat mõeldud on?

Eestis on reklaami tehtud viimased kolmkümmend aastat. Sellesse valdkonda on oma jäljed jätnud sajad, et mitte öelda tuhanded inimesed - agentuuritegelased, turundusjuhid, kunstnikud, fotograafid ja kes kõik veel. See raamat on kõigile, kelle mingigi osa elust on olnud kokkupuutes kohaliku reklaamitööstusega. Hea võimalus tehtut ja kogetut meenutada, taasleida vanu sõpru ja lugeda lugusid, mida varem kuuldud ei ole.

Loomulikult on see mõeldud ka kõikidele neile, kes küll reklaamitööd lähemalt näinud pole, kuid kellele see siiski huvi pakub. Selle raamatu läbitöötajal on ülevaade, miks Eesti reklaamiäri on selliseks kujunenud, kes on olnud selle olulisemad mõjutajad ning mida olulist on ajaloo varasalve jäänud.

See raamat on ideaalne kingitus sõbrale, kolleegile või lihtsalt tuttavale, kellel on reklaamiäriga kokkupuude olnud.
 


 

Mis selles raamatus on?

Raamatu autorid Jüri Luud, Mart Niineste ja Rauno Kutti on pannud kokku viisteist peatükki, mis kirjeldavad kogu Eesti reklaamitööstuse arengut alates selle tekkest kuni tänapäevani. Samuti teeme väikese tulevikuprognoosi, mida siis juba mõne aasta pärast võrrelda saab.

Raamatus on ülevaated paarikümnest Eestis loodud ja arendatud brändist. Mõned neist on olnud kasutuses aastakümneid ja on seda tänini, teised aga sündisid ja sähvatasid eredalt selleks, et peagi kustuda.

Autorid on raamatu kirjutamisel vestelnud kümnete inimestega. Paljudest nendest Eesti reklaamiäri võtmetegelastest jõuavad kaante vahele isikulood, mis valgustavad tema tausta, töid ja tegemisi ning ka näiteks põhimõtteid, mida portreteeritav on oma töös oluliseks pidanud.

Samuti oleme kaardistanud ära suuremad ja pikema ajalooga agentuurid ning pannud kirja nende arengulood. Kõik need jutud on selles raamatus olemas ja lisaks neile veel hulk selliseid lugusid, mida varem mitte kusagil avaldatud ei ole - rääkimata lood.
 


 

Mis oleks reklaamiraamat ilma reklaamita? Muidugi on meie raamatus kolme aastakümne ägedaimad reklaamitulemused, märgilised ja ühiskonda raputanud kampaaniad ja ka hulk kurioosume, mis tagantjärele lausa kukalt kratsima panevad. Me küll ütleme oma teose kohta raamat, aga tegelikult räägime interaktiivsest teosest, milles olevatelt linkidelt avanevad ajastukohased reklaamklipid ja palju muud põnevat.

"Müüdud!" pole fast food kiireks ja aplaks neelamiseks. Lisaks suurele hulgale infole on see ka kujunduslik artefakt, mis ühendab eneses kvaliteetse köite, kõvad kaaned, hoolikalt valitud trükipaberid ja tüpograafia ning kõrgtasemelise kujunduse. Visuaalse kontseptsiooni autorid on Urmas Villmann ja Kaia Rähn agentuurist Kontuur Leo Burnett.

Oma mälestusi ja kogemusi on autoritega jaganud näiteks Heily Aavik, Mark Eikner, Rain Eisler, Tiina Hiob, Rein Iida, Priit Isok, Henri Jääger, Ülle Kink, Kristiina Kõiv, Urmas Kõiv, Tõnu Kõva, Madis Laas, Leslie Laasner, Urmas Lilleorg, Magnus Luzhkov, Madis Ots, Paavo Pettai, Rain Pikand, Kerstin “Kessu” Raidma, Kent Raju, Endrik Randoja, Sven Rannaväli, Marek Reinaas, Kati Remmelkoor, Erik Sakkov, Hando Sinisalu, Lola Tehver, Rain Teimann, Helene Vetik, Alain Vignard, Indrek Viiderfeld, Urmas Villmann, Joel Volkov, jt.
 

Miks toetada?

Töö selle raamatuga on kestnud ligi poolteist aastat ja on olnud tõeliselt mahukas. Eesti reklaamiraamatu kvaliteetne teostus on nõudnud suuri investeeringuid ning nüüd on vaja viimast rahasüsti, et saaksime selle ka trükki anda. Iga panus on oluline ja suuremate toetajate nimed leiavad väärika nimelise äramärkimise ka teoses eneses.

Toetamine Hooandjas on kiireim ja soodsaim viis teos omandada. Kõikidele toetajatele edastame raamatud nädala jooksul pärast trükikojast kättesaamist. Raamat on lugejate laual käesoleva aasta maikuus.

Toeta Eesti reklaamiajaloo jäädvustamist ning vali enesele sobiv toetussumma ja kingitus.