"Hooandja" blog

Mari Jürjens jagab oma Hooandja kampaania kogemust


 

2020. aasta lõpus sai Hooandja platvormil toetada Mari Pokineni (nüüd Mari Jürjens) debüütalbumi “22” taasilmumist vinüülina. Mari ettevõtmine läks väga hästi, lausa 190 hooandjat olid heal meelel nõus plaadi väljaandmisele õla alla panema. Kuidas Hooandjas kampaania korraldamine käis, räägib Mari lähemalt.
 



Miks otsustasid oma plaadi väljaandmisel Hooandja platvormi kasutada?

Otsustasin Hooandja platvormi kaudu koguda toetust oma 10 aastat tagasi ilmunud debüütalbumi trükkimiseks vinüülile. Kümne aasta eest Hooandjat veel ei olnud ja sain albumi trükitud tänu toetuskontserdile, kus plaate ette müüsin ning need pärast trükist tulekut kõikidele toetajatele laiali jagasin. Seekord otsustasin kasutada Hooandjat, sest see on inimestele juba kaua tuttav ja usaldusväärne platvorm, mille kaudu on lihtsam oma projekti huvilisteni viia ja infot jagada. Samuti võimaldab see luua vahetuma ja isiklikuma kontakti nendega, kes otsustavad projekti toetada. Hooandja on igati loogiline ja mugav keskkond.

Kuidas kampaania ettevalmistamine ja läbiviimine läks? Kas tuli ette midagi, millega ei osanud arvestada?

10 aastat tagasi kogusin ise toetust debüütalbumi välja andmiseks sisuliselt ühisrahastuse põhimõttel. Korraldasin toetuskontserdi, mille külastajad said kõik hiljem minu esimese albumi omanikuks. Kogusin kontserdil publiku andmed ja toimetasin pärast trükist tulemist plaadid nendeni.

Pärast seda olen aga kasutanud ka Hooandja platvormi. Umbes 7 aastat tagasi kogusime toetust ühele pisikesele teatriprojektile. Seega oli kogu kampaania läbiviimise protsess sel korral põhimõtteliselt juba tuttav.

Kõik kulges pigem loomulikult ja kõige suurem ootamatus oli see, et kampaania lõpuks üle ootuste edukaks kujunes. :)

Jah, kampaania oli edukas ja kokku sai kogutud 233% soovitud eesmärgist. Mis sinu arvates edu tõi?

Ma usun, et nii edukaks kujunes kampaania tänu sellele, et paljud, kes toetust avaldasid, juba teadsid millega tegemist. Kuna minu debüütalbum ilmus kümme aastat tagasi, siis oli toetajate seas kindlasti palju neid, kes olid albumit kuulanud ja soovisid seda nüüd ka vinüüli kujul oma riiulisse panna. Ehk et materjal oli juba tuttav. Täiesti ootamatult suure hooga anti minu projektile hoogu aga pärast seda, kui televisioonis samalt albumilt pärit laulu "No näed" laulmas käisin. Seega on kindlasti oluline osa ka reklaamil, ehk kuidas ja millistes kanalites oma projekti tutvustada.

Räägi, kuidas läks kingituste saatmisega? Kingitusi sai ikka päris suur hulk.

Otsustasin koos abilistega rentida paariks päevaks iglukontori Noblessneris, et seal hooandjate pakid valmis teha ja teele saata. Kes said, astusid ise kontorist läbi ja haarasid oma paki kaasa. Suure osa kinke saingi seal toetajatele käest kätte üle anda. Peab ütlema, et põgusad kohtumised nende inimestega, minu kuulajatega, olid hästi armsad ning tegid kogu projekti minu jaoks veelgi isiklikumaks.

Kuigi ma esimese hooga ikka pelgasin, et kuidas me kõik pakid pakitud ja teele saadetud saame, siis pärast kahte täispikka tööpäeva olid kõik edukalt laiali jagatud.

Mida soovitad teistele, kes tahavad oma unistust ellu viia ja mõtlevad Hooandja platvormi peale?

Arvan, et Hooandja on väga hea ja lihtne võimalus oma projekti juba etteruttavalt inimestele tutvustada ja luua oma võimalike toetajatega vahetum kontakt.
Kindlasti on vaja eelnevalt läbi mõelda, kuidas kingid hiljem hooandjateni toimetada, sest see võtab omajagu aega.

Mul on hästi hea meel, et selline platvorm Eestis eksisteerib ning et see on kõigi jaoks avatud!